Niedziela, 24 września 2017
email:
swój e-mail jeśli chcesz otrzymywać newsletter

Realizacja zajęć w Szkole Podstawowej nr 2

2014-02-24

powiększ

Indywidualizacja w Szkole Podstawowej nr 2 dla dzieci uzdolnionych matematyczno-przyrodniczo cz. 5 i 6 odbywa się w poniedziałki i w piątki w godz. 11.50-12.35, 12.50-13.35.

Na zajęciach uczniowie poprzez zabawy dydaktyczne, krzyżówki, rebusy, zagadki, drzewka matematyczne itp. oraz urozmaicone metody zagłębiali i utrwalali następującą wiedzę matematyczną:

- klasyfikowali przedmioty według różnych cech (np. kolor, kształt, grubość)

- porównywali liczebność zbiorów

- rozwiązywali zadania matematyczne z różnymi zwrotami (np. za, pod, nad, obok) oraz zadania z treścią

- utrwalali podstawowe działania i znaki matematyczne

- zapisywali formuły matematyczne do sytuacji problemowych

- utrwalali figury geometryczne

Ważnym elementem zajęć było również rozwiązywanie problemów matematycznych poprzez dyskusję i dokonywanie własnych wyborów z uzasadnieniem.

Natomiast z przyrody dzieci przy pomocy własnych doświadczeń, zagadek i informacji oraz ilustracji z różnych źródeł, poznały zwierzęta różnych środowisk (pole, las, łąka, jezioro), ich zwyczaje, warunki życia. Omawiały różne zjawiska atmosferyczne i sposoby ich powstawania oraz wszelkie działania zwierząt i ludzi zmierzające do degradacji środowiska przyrodniczego.

Indywidualizacja dla dzieci uzdolnionych polonistycznie cz. 8 odbywa się we wtorki i środy w godz. 12.50-13.35.

Na zajęciach skupiono się przede wszystkim na głośnym czytaniu i tworzeniu logicznych, całozdaniowych wypowiedzi na ich podstawie. Poprzez gry dydaktyczne, krzyżówki, układanki literowe i sylabowe, rebusy i zagadki utrwalano wiadomości o głoskach, wyrazach i zdaniach. Ponadto tworzono wyrazy, uzupełniano nimi zdania, układano pytania, samodzielnie zapisywano wyrazy i krótkie zdania w liniaturze.

mgr Ewa Grontkowska

Zajęcia w klasie I b w Szkole Podstawowej nr 2 w Słubicach w ramach projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów kl. I-III szkoły podstawowej” obejmowały grupę uczniów uzdolnionych polonistycznie cz.7. Dzieci wykonały ćwiczenia i zadania przygotowane przez nauczyciela.

Zadania obejmowały ćwiczenia w mówieniu, czytaniu i pisaniu. Dzieci obejrzały także i wspólnie omówiły film pt: „Pan Poper i jego pingwiny”, wykonały także rysunki i kolorowanki do niektórych zadań.

Nauczyły się również kilku piosenek tematycznie powiązanych z opracowanymi zagadnieniami np.: „Przygody bałwanków”, „Jabłka, gruszki, śliwki”. Uczestniczyły także w różnego rodzaju grach dydaktycznych, wspomagających między innymi rozwój spostrzegawczości, pamięci, uwagi czy czujności ortograficznej – „Puzzle”, „Alfabet”, „Domino obrazkowe”, „Ptasia dokładanka”.

mgr Anna Zawadzka

Dodaj swój komentarz

Nie zalogowałeś się do serwisu i nie możesz dodawać komentarzy